نابودی پهپاد‌های مهاجم در کمتر از ۵ دقیقه با سامانه پدافندی ۱۵ خرداد

نابودی پهپاد‌های مهاجم در کمتر از ۵ دقیقه با سامانه پدافندی ۱۵ خرداد

سامانه ۱۵ خرداد

این سامانه را می‌توان نمونه پیشرفته سامانه باور ۳۷۳ نامید که پیش‌تر رونمایی و به نیروی پدافند هوایی ارتش تحویل شده بود و قرار است تا به زودی در اختیار نیرو‌های مسلح قرار گیرد. اما در این سامانه دو غلاف موشکی باور ۳۷۳ به چهار غلاف افزایش یافته است که در هر کدام از آن‌ها یک فروند موشک صیاد ۳ قرار می‌گیرد.

اهمیت طراحی و ساخت این سامانه علاوه بر تقویت توان خودکفایی، موجب ایجاد قدرت بازدارندگی و تقویت این قدرت در بنیه دفاعی کشورمان است.

سامانه 15 خرداد

این سامانه تحت پروژه سامانه سلاح پدافند هوایی شهدای سوباشی طراحی و ساخته شده است که قادر به رهگیری انواع اهداف هوایی در شبکه جامع پدافند هوایی کشور بوده و بر این اساس توانایی شناسایی اهدافی همچون جنگنده و پهپاد‌های مهاجم را در برد ۱۵۰ کیلومتر شناسایی و تا برد ۱۲۰ کیلومتر ردگیری نماید و توانایی شناسایی اهداف پنهان‌کار در برد ۸۵ کیلومتر و درگیری و انهدام آن‌ها را در برد ۴۵ کیلومتری را دارا می‌باشد.

این سامانه قابلیت رهگیری همزمان ۶ هدف و انهدام آن‌ها را داراست و بسیار چالاک بوده به نحوی که قابلیت تحرک پذیری آن برای آماده به کارشدن و عملیاتی شدن در کمتر از ۵ دقیقه است.

این سامانه سلاح مجهز به رادار آرایه فازی با امکان درگیری همزمان با چند هدف و سکو‌های پرتاب مستقل می‌باشد که در آن از موشک صیاد ۳ استفاده شده است. همچنین، این سامانه قابلیت درگیری موثربا اهداف هوایی با قابلیت‌های آفندی بالا مانند هواپیما‌های شناسایی، بمب افکن‌ها و جنگنده‌های تاکتیکی را دارد.

 

سامانه ۱۵ خرداد با برد عملیاتی بالا و ناحیه کشندگی گسترده (با اهدافی که در محدوده ارتفاع ۱۵۰ کیلومتر تا ۲۷ کیلومتر و در برد ۷ کیلومتر تا ۷۵ کیلومتر قرار دارند) توانایی درگیری با اهداف مورد نظر را دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 3 آذر 1398برچسب:سامانه موشکی +‌کاوشگر روز, ] [ 7:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]